London (del 1)

Detta bör du besöka i London:

1. London eye, världens största parisehjul.
Glöm inte kameran!
2. Big Ben.
Ett måste som inte går att missa.
3.Priemark
Billigt och bra. Där finns tröjor för ca 20:- /st. Billigare
hittar du inte i London.
4. Harrods
Man kan ju inte vara i London utan att besöka Harrods.Där ska man, utom all shopping
 checka in världens(typ) lyxigaste toaletter.Toan är ALLTID ren. Det finns bodylotion, parfymer
 och papper i korgar. Sen så har dem ljus för att göra det ännu mysigare.
5.Towen
Det är en RIKTIG upplevelse!!!! Missa inte towen, vad du än gör!
Spännade, trodde först det skulle va som en historielektion,typ.
Men gud så kul det va :D Sen om du ska besöka kronljuvelerna,
som jag tycker att du absolut ska , va där ca 1 timme efter att de
öppnat.
6.Trafalgar square
Jättekul, även fast det bara var en staty av någon snubbe. Men
runt omkring trafalgar square så finns det fina fontärner gulliga
små affärer och en massa duvor.
7. Boots
Det är Londons KICKS,men 30 gånger större, det är
billigt för att vara i London men i svenska pengar så skulle typ
en mascara kosta 200 spänn, som kostar 100 i svergie...

Undivk att besöka:
1. Madame tussau
Okej ett beskrivande ord ska ni få: . Det är
KÖ till allting. Vill man fota sig med en kändis kan man räkna med 5 min. kö, minst. Men värst
var det på Johnny Depp, TJUGO MINUTER KÖ. Så mycket var folk beräda att stå för en enda
docka. Sen såser dem inte så verkliga ut, bara när man fotade med blixt...

Tips:
På engelska turistbyrån kan man förbeställa biljetter så
slipper man stå i kö för att komma in, på t.ex. towen, du visar
bara upp din förbeställda biljett å kan gå förbi resten av kö:n haha
Sen så är det billigare.



Rolig grejj.....
Du måste åka de gammla hoppa-på-när-du-vill bussarna.
Det är endast 2 bussar nr 13 eller 9.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tackar, min sambo tycker den passar mig perfekt så den få de va nu! Ha en trevlig dag

2008-04-10 @ 09:32:49
URL: http://pisaang.blogg.se
Postat av: Almondine

svar: hon sa att jag är äcklig som ammade min dotter tills hon var 1 år. Ville dock inte skriva ut detta i bloggen för hon är en flitig läsare av den och man vill inte skapa onödiga bråk...

2008-04-10 @ 09:48:29
URL: http://Almondine.blogg.se
Postat av: Matilda

Åh, england är underbart:)

2008-04-10 @ 10:56:47
URL: http://matmat.blogg.se
Postat av: EnsomsågdinbloggaddresspåKPwebben

hej!
Du har en bra blogg, men när jag var på madam tussauds flöt allt på perfekt, i vissa rum var det tomt. i.o.f var vi där när de öppnade... London är jättekul! Kram :D

2008-04-22 @ 10:32:38
Postat av: erikaah

Hej :)
Tack för tipsen men det här blir 3:e gången jag är i London så har nog koll på det mesta :)
Ha det bra .

2008-04-23 @ 09:42:29
URL: http://erikaah.blogg.se

♥Kommentera inlägget här♥:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?(JA)

E-postadress: (visas inte, bara jag får veta den)

Din Bloggadress(om du har någon):

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0